Hej o hå, vecka 38 <3

Känner om kvällarna att det hade varit mysigt att skriva av sig lite. Så det tänkte jag börja med nu..
Om du/ni vet någon som är sugen på att göra en design till mig hade det varit toppen, denna är ju bara för trist !
Men har inte den blekaste aning om hur man gör sånt dära! :/

Nu rusar tiden fort, fort, fort. I söndags traskade vi in i 38 veckan. Tänk att man har varit gravid så länge? :)
Nu är det en himla massa planerat så nu kommer tiden bara att rusa förbi känns det som.
På Fredag börjar marknaderna rulla på, Tomelilla, Sjöbo & Kivik.
På söndag ska vi fira våran prins som fyller 3 år. Tills dess är det ju en massa som ska fixas o donas. Det ska städas, bakas o handlas födelsedagspresent.
På måndag är det riktiga födelsedagen för prinsen !
På torsdagen därefter fyller jag år, blir ju säkert något kalasande då med även om jag inte firar mig speciellt. Och inte gjort dom senaste 3 åren ;)
Och tänka sig, 9 dagar senare är vår underbara lilla tjej beräknad att komma till oss. Inte för att jag tror att hon kommer då, jag tippar snarare på två veckors övertid. (Gick över 16 dagar med L) Men då har jag iaf tid på mig att varva ner och besöka stränder, badplatser och djurparker med min prins !

Allt är klart o fixat för lilltjejen. Idag tog jag tag i att ordna plats åt klädförvaring. Så nu har jag minsann ordnat så att hela familjen har fått ordentligt med plats för sina kläder. Än sålänge har inte lillan så mycket kläder. Vi valde att inte investera så mycket i klädesväg, för man får ju ändå massor när bebisen väl är kommen. Och man vill ju själv också investera i nytt när man fått bebis. Iaf vad jag minns från när jag fick Leo.
Istället har vi lagt energi på "aktiveringssaker" m.m. Har till exempel köpt en superfin babygunga från Akta Graco som kanske kan vyssa någongång då storebror vill ha lite "egentid" med mamsen utan att lillasyster hänger på höften?
Hittade också en speldosa till sängen från Fisher Price som sjunger vaggvisor, roterar med små söta djur och i mörker lyser det stjärnor i taket. Toppen!
Sedan innan har vi en babysitter och babygym från Leos babytid.

Har sedan två veckor tillbaka haft BB-väskan packad och klar. Nu får man ju även ha en packad till Lilleman. En liten skillnad sedan förra gången. ;)

Nu när det börjar närma sig börjar tankarna snurra, det måste vara en stor omställning att bli tvåbarnsförälder.
Nästan större än att bli det första gången kan jag tänka mig. För nu ska man "lära sig" att ta hand om två underverk och ge två stycken en så bra uppväxt som det bara är möjligt. Man ska nu räcka till och ha tålamod och kärlek för ytterligare en..
Ibland kan jag bli lite ledsen o tänka att min lilla pojke blivit så makalöst stor, han bara växer och växer. Och utvecklingen går verkligen i rasande fart nu. Han har blivit så "lillgammal" på sistone..
Han kommer verkligen bli världens bästa storebror, han är så ödmjuk och rar min lilla kille. Där finns så mycket empati i honom så det är makalöst.. Min lilla, lilla kille..
Tänk när vår kommande flicka är lika gammal som L, då ska han börja skolan.
Är det klokt?!

Nu ska jag alldeles strax lägga mig i sängen och läsa en bra tidning innan John Blund hälsar på. Har redan ringt StorÄlsklingen och sagt nattinatt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0