Förlossnings-mani. :)

Jag plöjer igenom varenda förlossningsberättelse jag hittar. Jag tycker det är himla spännande att läsa om hur andra upplever det och hur deras har gått. Summa av kardemumma av varje berättelse är dock alltid i stort sett densamma. Men det är sån spänning i att läsa om det. Jag får verkligen inte nog!
Sitter flera gånger om dagen och fantiserar och spekulerar i hur det kommer bli denna gången.
Kommer det börja med blödning och värkar som förra gången? Eller kanske vattenavgång?
Undrar hur det kommer kännas att lämna iväg min lilla prins och veta att nästa gång jag ser honom, är han inte vårt enda mirakel längre. Då är han storebror. Det är en märklig känsla..
Jag är så in i bombens nyfiken på hur allt kommer bli. Kommer jag hinna pröva att sitta på pilatesbollen? Den ska tydligen vara en riktig lover att använda under förlossningen.
Gud, det finns så många frågor och spekulationer och jag är så förväntansfull. Kan knappt bärja mig (vilket jag oavsett måste, haha)!

Tipsa mig gärna om era egna förlossningsberättelser. Jag plöjer igenom dem på ett ögonblick ;) ! Jag tror att det är psykets sätt att förbereda mig på vad som komma skall. Med L var jag lika dan. Det blev som en drog att läsa det. Och det är bra att veta hur det kan gå, för inte alltid går det som en dans faktiskt! ;)


Nu ska jag och min prins iväg och shoppa i blomsteraffären! Ska bara dra en borste genom håret och slänga på fejset ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0