11 dagar till BF. (v 39)

Vet inte vad som hände med mitt positiva humör. Sedan helgen vände det totalt och det blir bara värre. Försöker rycka upp mig själv men det går bara inte. Känner mig totalt utmattad och deprimerad. Har ingen ork kvar alls.. Usch, känner inte för att göra något över huvudtaget..

BMbesöket imorse blev minst sagt överraskande. Bebistjejen har fortfarande inte fixerat sig. Istället har hon helt hoppat ur "läget" och står nu "högt och rörligt" istället för "ruckbart". Tydligen så snurrar hon runt en himla massa nu och kan tillochmed lägga sig lite på tvären :/ Så min oro om att hon inte rörde sig så mkt, var helt enkelt utesluten. Hon rör sig mycket för att vara i vecka 39. Känns både bra och dåligt. Hade velat att det iaf var ruckbart, men icke. Min största fasa är att vattnet ska gå nu. Det kan ju vara farligt om barnet ligger högt o rörligt. Då ska man tydligen bege sig till BB direkt, utan att ens behöva ringa innan. Hoppas att jag slipper det.
Fast jag hade en förhoppning om att få känna hur det känns när vattnet går. Med L tog de hål på hinnorna när jag fick krystvärkar och jag har inte ett minne av det :/ Så det hade varit häftigt att få uppleva det. Men dock inte om lilltjejen inte lagt sig till rätta ännu.
Lustigt hur olika barn kan vara, L låg fixerad sedan vecka 35. Men inte Lilledyssor inte..

Idag blir det antagligen ett besök på "Flygrakan" , har egentligen ingen lust. Men har lovat min fader och även L :/ Så det är väl bara att ge sig iväg sen. Imorgon fyller jag 21 och då blir det någon utflykt med min son och mamma, senare på kvällen kommer svärmor med familj o fikar. Tänka sig jag har inte lust med något av det, men känner att jag måste. Även för min egen skull. Jag kan inte låsa in mig o deppa sönder. Det är inte alls bra!

Nej nu ska jag ta mig en tallrik fil och slappa lite i soffan, snart vaknar väl L och då får vi väl hitta på något ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0