Stressigt men härligt. BF+6

Dagens väckarklocka idag blev sambon som ringde klockan nio. Han ville att jag skulle köra o hämta en koppling till bilen eftersom den rasade bara sådär i förrgår! Så upp som tusan o gjorde mig & L redo och sedan iväg. Sedan blev det en enda röra o massa bilkörning och en styck trött gravid kvinna + trött 3årig kille.
När vi kom hem var det bara att fara iväg igen, hade bestämt shoppingtur med faster/svägerskan. Så hon kom och fiskade upp oss också tog vi en fika inne i byn. MUMS! Shoppingturen blev lyckad. Lilltjejen i magen blev bortskämd med massa kläder av faster. 3 bodys, 1 par byxor, 1 par jeansleggings och en klänning. :) Supersöta och dessutom praktiska eftersom bodysarna var i linnemodell. Toppen i detta klibbiga vädret!
Anledningen till shoppingturen var två-årskalaset imorgon, så L bestämde present till henne. L han kan!
Därefter var det inte mkt kvar på dagen utan resten blev middag, dusch o läggning för L.
Sambon la sig tidigt idag och sover redan som en stock. Jag joinade tyvärr inte eftersom jag vet att det är dömt att misslyckas. Konstigt att kroppen inte laddar batterierna nu när det behövs. Men den vill inte alls sova :( Trist för JAG vill :P Har dock hört att man inte kan lagra sömn :/ Hade varit bra om man kunnat tycker jag ! ;)

Nu är vi inne på sex dagar efter bf. Men trots allt, helt otroligt(!) känns det helt okej. Jag och L har fått chans att umgås lite extra och hitta på roliga saker tillsammans. Dessutom får ju sambon lite extra "semester" nu när tösen kommer. Dvs två veckor extra! :)

Dock är foglossningarna + förvärkarna inte fullt så härliga. Inatt var det nästan så jag trodde det var på gång.
Fick kipa efter andan emellanåt. Men ack så fel, hon ville stanna lite till ;) Tyvärr resulterade nattens träningspass i att jag inte fick mycket till sömn. Sov knappt en blund mellan 2 & 8 . Otrolig trötthet som har hållt i sig hela dagen. Inte förrän NU börjar jag bli pigg. Och det är ju helt fel tid ! Kanske kommer jag få en natt baby så det är DET kroppen förbereder sig för?! Hehe. Hoppas jag INTE!


Imorgon ska sambon iväg och fixa klart bilen på morgonen. Jag & L kanske tar oss en tur till ett par vänner som har en son i samma ålder som L. Skiljer bara 2 veckor. :) Har inte varit där på evigheter, så det börjar bli dags för ett besök nu! Sedan börjar barnkalaset klockan 15. Efter det har vi inget planerat, blir nog slappande hemma i soffan mixat med en promenad. Och det låter helt okej för mig. :)


L&hans bästaste flickkompis (morgondagens kalasbarn)
helt inne i showen :)


Det känns verkligen så långt borta och märkligt att vi snart ska ha en liten baby i huset igen. Det är verkligen helt omöjligt att föreställa sig och förbereda sig på vad som komma skall. Även om man redan gjort det en gång. Det känns faktiskt lika stort och magiskt denna gången. Man väntar med förundran på vad det är för en liten filur där inne i min mage.. Man har gått och väntat i 9 lååånga månader och snart är hon här, det känns helt ofattbart :)

Längtan . . ♥


Jag med knappt en dag gamla L. *KÄRLEK!* (På BB)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0