min förlossning.

När fick du sammandragningar?
Vid kl 6 på morgonen.

Vad gjorde du den dagen?
Vaknade när sambon skulle till jobbet och hade mensvärk. En halvtimme senare kom värkarna.

Hur länge höll du ut?
Var bara hemma en timme ca, sedan började jag blöda så FL ville att jag skulle komma in på kontroll. Men allt var bra så jag åkte hem och åkte sedan in igen vid 9.

Hur tog du/ni er in?
Eftersom jag hade skickat iväg sambon till jobbet fick jag ringa efter mamma :P

Hur mycket var du öppen?
1 cm.

Tog du epidural?
Nej

Vem hade du med dig till förlossningen?
Först mamma sedan avlöste sambon henne. ;)

Hur var sällskapet du hade med dig på förlossningen?
Han var ett underbart stöd, kunde absolut inte varit bättre!! 

Var förlossningspersonalen bra?
Ja, barnmorskan men sköterskan och jag var ingen perfect match.

Hur var du då du låg där inne med värkar?
Jag var faktiskt helt lugn. Andades på värkarna och koncentrerade mig på att vårt underverk skulle komma till världen. :)

Fick du föda eller kejsarsnitt?
Jag fick föda vaginalt

Fick du tjej eller kille?
Världens finaste lilla kille!

Vad fick hon/han heta:
Leo

Hur gick det att föda? och hur många krystvärkar tog det innan hon/han var ute?
Jo, det gick ganska snabbt. Hade krystvärkar i 50 minuter. 

Fick då hålla honom/henne direkt?
Ja, det fick jag!

Hur mådde du efteråt?
Jag mådde bra, var lite snurrig av "lyckoruset" & ont som sören i underlivet. Men det var en helt underbar dag iaf.

Vilket datum och tid kom hon/han ut?
19 Juli kl. 13.50

Vilken vikt och längd fick hon/han?
3776 gram och 53 cm

Fick du sy?

Yes! Ett par "skrapsår"

Hände det något "men"?
Nej?

Vad kommer du minnas bäst av hela förlossningen?
Allt var underbart, men det bästa var ju helt klart när han ÄNTLIGEN kom ut ! :)

Vad hände som du inte ville skulle hända?
Ingent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0