BM-besök.

Besöket på MVC imorse gick bra, över förväntan! Började med att kolla blodtrycket, det hade gått upp. Precis som jag trodde! Det gjorde det dagen innan L föddes också. Det låg nu på 128/77. Har haft mellan 90/60 och som högst 110/60 innan. :)
Sedan mätte hon o lyssna på hjärtat. Och efter det var det dags för det värsta... Hinnsvepningen! :/ Usch, det gjorde för j*vla ont! Men livmodertappen var utplånad till 25% o hon kunde känna på bebis huvud! YEY!
Har haft mensvärk i rygg&mage hela dagen och alldeles öm i mellangården.. Så förhoppningsvis behöver vi inte vänta särskillt länge innan prinsessan vill komma ut ! ♥

Nu väntar jag på att mannen ska komma hem. Ikväll ska vi äta enkel men ack så god middag. Fläskpannkaka! Jummie :) Älskar det! O dessutom smidigt, inget man behöver passa på spisen utan det sköter ju sig alldeles utmärkt i ugnen!

Har röjt som tusan här idag, torkat golv o dammat. Skurat i badrummet och plockat undan. Så nu sitter jag här med min mensvärk & sammandragningar :P Ska nog lägga mig o vila en stund på soffan.
Solen var framme nyss men det svek ganska fort igen. Hoppas på uppehåll ikväll så att jag kan ta en promenad.
Det gör gott innan man ska lägga sig.


Nej soffan kallar på mig.. tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0