2/8 ♥ BF+1

Jaha, då var det måndagen den 2 augusti och ännu ingen prinsessa. Tänk, det visste jag till nästan 100%. Men det känns inte så farligt, får se det som extratid att vara ensam med min lilla prins och hitta på sommaräventyr. ♥

Har faktiskt hittat lite aktiviteter att sysselsätta oss med denna veckan.
♦Den 5, dvs på torsdag är det monstertruck-show och jag tänkte att det hade varit en häftig upplevelse för min motortokiga son. Vilken tur att mamsen är lika galen i (nästan) allt som har en motor och hjul :) Så det är bokat !

♦På lördag är cirkusen i stan och det har vi aldrig varit på med lilla L :) Ska bli superskoj!

♦På söndag är det 2-årskalas. L's bästa tjejkompis fyller år och det kan vi bara inte missa!

DOCK, tänker jag inte berätta något om mina planer för L förrän precis innan då man aldrig vet hur dagarna slutar nu ;) Vill ju inte ge honom falska förhoppningar..


L tycker verkligen att det är dax för lillasyster att titta ut nu. Jag sa att jag skulle till doktorn (MVC) och att han skulle vara hos mormor sålänge.

Genast ropar han " Jaaaaa, mamma ska hoppa ut bebisen idag!! "
Skrattande berättar jag att mamma bara ska kolla så att bebisen mår bra.
"Men bebisen vill ut nu, mamma"
"Men hon är inte färdig ännu.."
"Jo de e hon, jag fråga hon innanigår!"

Jag har berättat för honom att han snart ska åka och sova hos mormor när mamma ska till doktorn och få ut bebisen. Därav hans lyckoskutt när jag sa att han skulle till mormor och jag skulle till doktorn haha!

Han är för go min lilla prins, han är så full av kärlek och empati. Är verkligen lyckligt lottad över att ha fått en så fin och känslosam son.
*Älskar dig av hela mitt hjärta, gubben!*



Denna dagen har gått himla fort, kan bero på den makalösa sovmorgonen jag fick idag. Ända till halv tio! Härligt!
Men det behövdes verkligen, förvärkarna är nästan outhärdliga nattetid. Får knappt en blund förrän det lugnar ner sig framåt småtimmarna (två, tretiden)

När vi ätit frukost tog jag ett tag om dammsugaren och röjde både ovan och undervåning. Måste säga att det är så tråkigt (mer än vanligt) att städa när man går hemma. För det hinner liksom aldrig bli särskillt uppstökat. Och golven hinner aldrig bli särskillt märkbart skitiga. Så på såvis blir det ingen "wow-va-rent-och-snyggt-här-blev-hemma-känsla" när man är klar längre.
Sedan var det tid för BM. besöket idag.

Domen för idag blev:

Blodtryck: 110/65. -Gått upp lite, knappt märkbart. Legat på max 100/60 grav. igenom.
SF-mått: 36
Fosterläge: H Ru. -Äntligen lagt sig något mera till rätta. Inte högt och rörligt längre. YEY! Som barnmorskan sa, ett steg närmre!

Dock blev det ingen hinnsvepning idag till min besvikelse. Hon sa att vi kunde vänta till nästa vecka med det. Antar att det har med att göra att hon var 30 min(!) försenad. Som vanligt :/ Och därav inte hann med det eftersom hon hade en till patient direkt efter. SUCK! Aja, får som sagt sysselsätta mig så in i bomben tills det sätter igång. För jag tänker bannemej inte sitta hemma o vänta ut tiden!!

Klockan 5 var vi bortbjudna till kusin-vitamin som fyller 17 idag. Grattis!
Där severades det kakor, bullar och tårta i stora lass. Så när man kom därifrån var vi rejält mätta.
Var inte hemma förrän vid halv 9 och då blev det bara att lägga lilleman och sedan småmysa framför 2 ½ men. ;)

Mannen var trött idag efter arbete på sjön så båda min killar ligger och sover. Jag är faktiskt inte så makalöst trött, kan bero på sovmorgonen ;) Hihi..

Oj, vad långt detta blev haha. Hoppas ni inte somnade halvvägs :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0